Haberler

7-17 Aralık tarihlerinde kutlanan 'Mevlana Haftası ' konulu Belirli Gün ve Haftalar panosu güncellendi .

MEVLÂNA HAFTASI (7-17 ARALIK) Hz.Mevlanayı Rahmetle Anıyoruz. Hz. Mevlana'nın 747. Vuslat Yıldönümünde kendisini rahmetle anıyoruz. Mevlana haftası her yıl 7-17 Aralık arasında kutlanır. Bu günlerde yurdun dört bir yanında etkinlikler düzenleniyor. Oldukça büyüleyici olan programlara binlerce insan katılıyor. Mevleviler tarafından yapılan, mesnevilerin ve semahların döndüğü etkinliklerle Mevlana'yı anıyorlar. Mevlana'nın ölüm günü 17 aralık 1273 olduğu için bu gece Şeb-i Aruz gecesi olmuştur. Şeb-i Aruz düğün gecesi demektir. Mevlana'nın Rabbine, sevgiliye kavuşması Düğün Gecesi olarak adlandırılmıştır.

Devamı

'Sağlıklı yaşam ' konulu değerler eğitimi panosu güncellendi.

SAĞLIKLI YAŞAM Okul çağı dönemi; fizyolojik, psikolojik ve sosyal gelişimin hızlı olduğu, bir dönemdir. Bu dönemde yaşam boyu devam edebilecek davranışların büyük ölçüde oluştuğu düşünüldüğünde çocuk ve gençlere sağlıklı beslenme ve yaşam biçimi alışkanlığının kazandırılması, sağlıklı yaşam bilincinin yerleştirilmesi ve yetişkinlik dönemi hastalıklarının önlenmesi açısından önemlidir.Besinlerin bileşimini oluşturan ve insan organizması için gerekli 50'nin üzerinde besin ögesi bulunmaktadır. Bunlar, proteinler, yağlar, karbonhidratlar, mineraller, vitaminler ve sudur. Yetişkin insan vücudunda ortalama %59 su, %18 protein, %18 yağ (lipit), %4,3 mineraller ve %0,7 karbonhidratlar, vitaminler, nükleik asitler, hormonlar gibi ögeler bulunmaktadır. Besin ögelerinin herhangi biri alınmadığında veya gereğinden az ya da çok alındığında, büyüme ve gelişme etkilenmekte ve sağlık bozulmaktadır.Aşırı enerji alımı ve fiziksel aktivite azlığı obeziteye yol açar. Aşırı enerji (kalori) alımının azaltılması için şeker, yağ ve tuz içeriği yüksek olan besinlerin tüketimi sınırlandırılmalıdır.  Fiziksel aktivite çocuklarda her gün 1 saat olmalıdır ve çocukların televizyon, bilgisayar, tablet vb. için harcadıkları zaman sınırlandırılmalıdır.Sağlıklı beslenme besin çeşitliliğine dayalıdır ve günlük gereksinim duyulan enerji ve besin ögelerinin besinlerle vücuda alınması gerekmektedir. Besinler içerdikleri besin ögelerine göre beş grupta toplanmaktadır. Süt ve ürünleri grubu,Et, yumurta, kurubaklagiller ve yağlı tohumlar grubu,Ekmek ve tahıllar,SebzelerMeyveler  Beslenme çantası, beslenme örtüsü, peçete ve su her gün getirilmelidir.  Öğrencilerin getirdikleri besinleri tüketme durumu iyi takip edilmelidir. Getirilen sebze ve meyveler çok iyi bir şekilde yıkanmış olmalıdır. Beslenme çantasında yer alacak besinler önerilirken Millî Eğitim Bakanlığı'nın yürürlükteki 'kantinlerde bulundurulacak besinlerle ilgili genelgesi' göz önünde bulundurulmalıdır. İlgili genelge ile okullarda satışı uygun görülmeyen besinler beslenme çantasında önerilmemelidir. Beslenme çantası her gün çok iyi bir şekilde yıkanmalıdır. Beslenme çantası içeriği hazırlanırken velilerin ekonomik durumlarının göz önünde bulundurulması yerinde olacaktır. Beslenme çantası içeriği İl Sağlık Müdürlüğü, İlçe Sağlık Müdürlüğü, İlçe Toplum Sağlığı Merkezi/Sağlıklı Hayat Merkezi bünyesinde görev yapan diyetisyen ile hazırlanabilir.

Devamı

29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMI OKULUMUZDA TÜM ÇOŞKUSUYLA KUTLANDI.

29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMI OKULUMUZDA TÜM ÇOŞKUSUYLA KUTLANDI.

Devamı

Ülkemizde 1-7 Haziran'da kutlanan Türkiye Çevre Haftası, konulu Belirli Gün ve Haftalar panomuz güncellendi.Hazırlayan öğretmenlerimize teşekkür ediyoruz.

  5 HAZİRAN DÜNYA ÇEVRE GÜNÜ NEDİR? Dünya Çevre Günü, İsveç'in Stockholm kentinde 1972 yılında düzenlenen Birleşmiş Milletler Çevre Konferansın'dan günümüze, her yıl 5 Haziran'da çevrenin korunması konusunda dünya çapında farkındalık yaratılması ve eylemde bulunulması amacıyla kutlanmaya devam etmektedir.   Plastik atıkların doğa ve yaban hayatı ile insan sağlığı üzerindeki olumsuz etkilerinin ortadan kaldırılması doğrultusunda insanların günlük hayatlarında değişiklikler yapması çağrısında bulunulmaktadır ve bu konu başlıklarından yalnızca bir tanesidir. Dünyada bir dakikada 1 milyon plastik su şişesi satın alınmakta ve her yıl 5 trilyon tek kullanımlık poşet tüketilmektedir. Kullandığımız plastik ürünlerin %50'sini tek kullanımlık ürünler oluşturmaktadır. Okyanuslarda bir yılda biriken plastik dünyanın etrafını dört kez dönebilecek miktarda olup, tamamen çözülene dek 1000 yıl boyunca varlığını sürdürmektedir. Plastikler insan bedenine de doğrudan zarar vermekte olup, olumsuz etkiler mikro plastikler aracılığıyla insanların su ve gıdalarına kadar ulaşabilmektedir.   Avrupa Birliği'nin kaynak verimliliği konusunda uzun vadeli planlarından birini oluşturan Döngüsel Ekonomi Paketi kapsamında, 2018 yılında "Döngüsel Ekonomide AB Plastik Stratejisi" kabul edilmiştir. Strateji AB'deki tüm plastik ambalajların 2030 yılına kadar geri dönüştürülebilir hale getirilmesini, tek kullanımlık plastiklerin azaltılmasını ve toplama ve ayıklama sistemlerinin iyileştirilmesini amaçlamaktadır.

Devamı

"Yaz Tatili " temali Rehberlik panomuz güncellendi.

YAZ TATİLİ

Devamı

25-31 Mayısta kutlanan " Etik haftası " konulu panomuz güncellendi.

  ETİK GÜNÜ VE HAFTASI ( 25 - 31 MAYIS )                      Kamu Görevlileri Etik Kurulu'nun kuruluşuna ilişkin 5176 sayılı Kanun, 25 Mayıs 2004 tarihinde TBMM'nde kabul edilmiştir. Kurul, kamuda etik kültürünü yerleştirmek üzere çalışmalar yapmak veya yaptırmak, bu konuda yapılacak çalışmalara destek olmak ve etik uygulamayı gözetlemek görev ve yetkisi çerçevesinde, 2008 yılından itibaren her yıl 25 Mayıs gününün ülke genelinde "Etik Günü", aynı günün yer aldığı haftanın da "Etik Haftası" olarak kutlanılmasını kararlaştırmıştır.             Bu çerçevede, kurum ve kuruluşlarda etik kültürünü yerleştirmek ve geliştirmek amacıyla , Etik günü (25 Mayıs) ve Haftası'nda (25 Mayıs-31 Mayıs 2012) çeşitli etkinlikler gerçekleştirilmektedir.          ETİK NEDİR?           Etik, pratik felsefenin bir konusudur. Pratik, çünkü insanların ne şekilde davranmaları gerektiğiyle ilgili somut ve kanıtsal bilgiler sunar.           Kelime anlamıyla 'etik' Yunanca ethos yani "töre" sözcüğünden türemiştir, özgün Yunanca kullanımı 'Etika'dır, tıpkı politika (siyaset bilimi), poetika (şiir kuramı), gibi. Felsefenin dört ana dalından biridir. Yanlışı doğrudan ayırt edebilmek amacıyla ahlâk kavramının doğasını anlamaya çalışmaktadır. Bu yönüyle, kendine ait kuralları olsa da, halen de tartışılarak gelişen bir daldır. ETİK İLE AHLAK ARASINDAKİ FARK NEDİR?          Ahlak, içinde yaşadığımız topluma göre değişir ve genelde çoğunluk tarafından herhangi bir gerekçe gösterilemeden doğru kabul edilen değerlerin ve düşüncelerin toplamıdır. "Doğru" olduğu hissedilenler ahlaka uygun olarak kabul edilir. Ve bu durum toplumdan topluma farklılık gösterir. Buna karşılık etik, kuralları mantıklı olarak yorumlamaya çalışır. Etiği, ahlakın üzerinde yeniden düşünme olarak tanımlamak da mümkün. ETİK GÜNÜ NİÇİN KUTLANIYOR?          25 Mayıs tarihi bütün dünyada etik günü olarak kutlanmaktadır. Bizim kültürümüze kavram ve çerçeve olarak farklı olan bu terim son yıllarda ülkemizde de önem kazanmış bulunmaktadır. Bu günün ne anlama geldiğini ve niçin kutlandığını bilmek için öncelikle kısa bir sözlük çalışması yapmak yararlı olacaktır.         Kelime anlamıyla 'etik' Yunanca ethos yani "töre" sözcüğünden türemiştir, özgün Yunanca kullanımı 'Etika'dır, tıpkı politika (siyaset bilimi), poetika (şiir kuramı), gibi. Felsefenin dört ana dalından biridir. Yanlışı doğrudan ayırt edebilmek amacıyla ahlâk kavramının doğasını anlamaya çalışmaktadır. Bu yönüyle, kendine ait kuralları olsa da, halen de tartışılarak gelişen bir daldır. Farklı kelimelerle ifade edilen değişik kültürlerde etik kavramı elbette mevcuttur. Bizim kültürümüzde ise daha çok 'ahlak' kavramı merkezli bir etik alanı vardır.          Ancak tarihsel süreçte uygulama bakımından sistematik etik uygulamalarının Selçuklu Medeniyetinin unsurlarından olan Ahilik örgütünde görüldüğünü belirtmek gerekir. Bilindiği gibi Ahilik, 13. yüzyılda Anadolu'da yaşayan Türklerin, esnaf ve sanatkârlarının birliğini, çalışma ilkeleri ve usullerini oluşturan, çok yönlü bir sosyo-ekonomik Türk kurumudur. Ahi Örgütüne üye olan esnaf ve sanatkarların uymaları gereken bir dizi ahlak ve iş kuralları vardı. Uyulmaması durumunda ağır cezalar da öngörülmüştü. TEMEL DEĞERLERİMİZDürüstlükHer zaman ve her şartta doğru olanı yapmaya çalışıyoruz.Birbirimize ve diğer bireylere karşı açık ve dürüst davranıyoruz.DayanışmaDayanışma ve yardımlaşmanın toplumun tüm bireylerine yarar getireceği düşüncesindeyiz. GüvenTüm bireylere güven ve saygı duyarız.İlişkilerin temelinde güven olduğu zaman insanların en doğru şekilde hareket ettiklerine inanırız.Geniş KatılımHer düşünceye saygı duyuyoruz.Paylaşılan her düşüncenin bizi doğruya yaklaştırdığına inanırız.SorumlulukKendimize ve topluma karşı sorumluluğumuz olduğuna inanırız.SaydamlıkAldığımız kararlar ve yaptığımız hareketler hakkında her bireyin bilgi alma hakkı olduğunu biliriz.Hesap verebilirliğimizin bize güven duyulmasını sağlayacağına inanıyoruz.

Devamı

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı okulumuzda tüm coşkuyla kutlandı.

VANKULU İLKOKULUNDA  23 NİSAN KUTLAMASI 

Devamı

"Empati" konulu değerler eğitimi panosu güncelelndi.

"Empati" konulu değerler eğitimi panosu güncelelndi.

Devamı

"Öfke Kontrolü" konulu Rehberlik servisi panosu güncellendi .öğrencilere gerekli bilgilendirmeler yapıldı.

ÖFKE KONTRÖLÜ Öfke kontrolü ve duygu tanıma çalışmaları 6-11 Yaş Merhaba, Bu konuda basit birkaç örnek daha paylaşmak istiyorum, genel olarak ilkokul aşamasında tamamlanmamış eksikleri tamamlamada yardımcı oluyor. Bunları bir iki çocuk biraraya geldiğinde ya da evde kardeşlerle yapmak da mümkün tabi. Tek başına yapılabilir, ama grup çalışması her zaman daha verimli oluyor. Yeni bir ortama girdiğinde duygularını tanımak, tanımlamak: Özellikle 5.sınıflar (ya da başka yeni ortama girişler için) sorular soruyoruz: ilk okula geldiğinde yalnız hissettin mi, bunu sonra nasıl aştın? Sonra birlikte değerlendiriyoruz, önce üzülmek ya da çekinmek normal. Bunu aşınca mutlu hissediyorsun, neler yapılabilir vs. ortaya çıkan örnekleri birlikte tartışıyoruz. Bir örnek olay, öfkelenmeyi tarif eden ve bunun olmaması için nasıl olması gerektiği üzerinde durulan. Bir çocuk başka birinin kalemini ya da başka bir şeyini alıyor, zorbalıkla, diğeri de kızıyor, sonra kavga ediyorlar. Burada olayı herkesin gözünden ve değerlendirmesini isteyerek gözden geçiriyoruz. Zorbalıkla alınması öfkeye neden olur, sen olsan ne yapardın? Alınan eşyaya ihtiyaç duyuyor ama bunu yapmasının başka yolları olmalı, diğeri uygun şekilde tarif ederse verir miydi vs. Konuyu uzun uzun değerlendirip nasıl olması gerektiğini konuşuyoruz. Özür dilemek: Bu da önemli bir çalışma, çünkü çocuklar hata yapmayı ve karşısındakinde bunun etkisini tartışıyor. Yapılabilecek olası yanlışlar ya da karşındakini üzen durumlar nelerdir? Özür dilemek nasıl hissettiriyor, ilişkiyi nasıl yeniden kuruyorsunuz? Çok verimli bir çalışma... (bu çalışmadan sonra sınıfta bir değer sistemi oluşuyor ve kendi aralarındaki tartışmalarda bunu nasıl geliştiriyorlar bilemezsiniz:)) Yine duyguları tanıma ve öfke kontrolü için iki oyun daha var: DUYGU ZARI: bir karton zar yapıyoruz, her bir yüzüne temel duyguları yazıyoruz. (mesela: kızgın, üzgün, mutlu, korkmuş, utanmış, şaşırmış) sonra birlikte herkes zar atıyor. Kendine gelen duyguyla ilgili başından geçen bir olayı ve ne hissettiğni, sonra ne olduğunu anlatıyor. Böylelikle bunlar üzerine ve farklı olarak neler olabilirdi üzerine konuşuyoruz, çok zengin sonuçlar ortaya çıkabiliyor. TRAFİK IŞIĞI: Burada da basit bir öfke/kızgınlık anında Trafik ışıklarını hatırlayarak davranış kontrolü geliştiriyoruz. Önce bir olay tarif etmelerini istiyoruz, sonra Kırmızı: Dur ve düşün, Sarı: Neler yapabileceğini tasarla, farklı adımların sonuçlarını değerlendir. Yeşil: En uygun hamleyi seç ve onu yap.

Devamı

Van Büyükşehir belediyesi tarafından okulumuzun 2. ve 3. sınıf öğrencilerine çevre bilinçlendirme eğitimi verilmiştir .

Van Büyükşehir Belediyesi, çocukların çevre konusunda bilinçlendirilmesi için okullarda eğitim çalışmalarına başladı. Büyükşehir Belediyesi hayata geçirdiği çevreci projelerin yanı sıra çevre konusunda daha bilinçli nesillerin yetiştirilmesi için de çalışmalarını sürdürüyor. Bu kapsamda Çevre Koruma Kontrol Dairesi başkanlığınca İpekyolu ilçesinde bulunan Vankulu İlkokulu öğrencilerine çevre bilinci, sıfır atık, iklim değişikliği ve dünyaya etkileri konularında eğitim verildi. Yaklaşık 450 öğrenciye verilen eğitim sonrası çocuklara bilinçlendirme amaçlı geri dönüşümden üretilen, boyama kitapları, boya kalemi seti ve tohumlu kalemler hediye edildi. Çocuklarda çevre bilinci oluşturulması hedeflenen eğitimler belirli periyotlarla devam edecek.

Devamı

Bu ayın "Çalışlanlık" konulu Değerler eğitimi panosu güncellendi.

DEĞERLER EĞİTİMİ PANOSU GÜNCELLENDİ. KONU: ÇALIŞKANLIK 

Devamı

Van'ın İpekyolu Belediyesi tarafından düzenlenen satranç turnuvasında 34 yaşındaki rakibini yenerek birinci olan öğrencimiz İlyas Timushev'i tebrik ediyoruz.

 Van'ın İpekyolu Belediyesi tarafından düzenlenen satranç turnuvasına 34 yaşındaki rakibini yenerek birinci olan öğrencimiz  İlyas Timushev tebrik ediyoruz.

Devamı