"Öfke Kontrolü" konulu Rehberlik servisi panosu güncellendi .öğrencilere gerekli bilgilendirmeler yapıldı.

ÖFKE KONTRÖLÜ

Öfke kontrolü ve duygu tanıma çalışmaları

6-11 Yaş

Merhaba,

Bu konuda basit birkaç örnek daha paylaşmak istiyorum, genel olarak ilkokul aşamasında tamamlanmamış eksikleri tamamlamada yardımcı oluyor.

Bunları bir iki çocuk biraraya geldiğinde ya da evde kardeşlerle yapmak da mümkün tabi. Tek başına yapılabilir, ama grup çalışması her zaman daha verimli oluyor.

  1. Yeni bir ortama girdiğinde duygularını tanımak, tanımlamak: Özellikle 5.sınıflar (ya da başka yeni ortama girişler için) sorular soruyoruz: ilk okula geldiğinde yalnız hissettin mi, bunu sonra nasıl aştın?

Sonra birlikte değerlendiriyoruz, önce üzülmek ya da çekinmek normal. Bunu aşınca mutlu hissediyorsun, neler yapılabilir vs. ortaya çıkan örnekleri birlikte tartışıyoruz.

  1. Bir örnek olay, öfkelenmeyi tarif eden ve bunun olmaması için nasıl olması gerektiği üzerinde durulan. Bir çocuk başka birinin kalemini ya da başka bir şeyini alıyor, zorbalıkla, diğeri de kızıyor, sonra kavga ediyorlar. Burada olayı herkesin gözünden ve değerlendirmesini isteyerek gözden geçiriyoruz. Zorbalıkla alınması öfkeye neden olur, sen olsan ne yapardın? Alınan eşyaya ihtiyaç duyuyor ama bunu yapmasının başka yolları olmalı, diğeri uygun şekilde tarif ederse verir miydi vs. Konuyu uzun uzun değerlendirip nasıl olması gerektiğini konuşuyoruz.
  2. Özür dilemek: Bu da önemli bir çalışma, çünkü çocuklar hata yapmayı ve karşısındakinde bunun etkisini tartışıyor. Yapılabilecek olası yanlışlar ya da karşındakini üzen durumlar nelerdir? Özür dilemek nasıl hissettiriyor, ilişkiyi nasıl yeniden kuruyorsunuz? Çok verimli bir çalışma... (bu çalışmadan sonra sınıfta bir değer sistemi oluşuyor ve kendi aralarındaki tartışmalarda bunu nasıl geliştiriyorlar bilemezsiniz:))

Yine duyguları tanıma ve öfke kontrolü için iki oyun daha var:

  1. DUYGU ZARI: bir karton zar yapıyoruz, her bir yüzüne temel duyguları yazıyoruz. (mesela: kızgın, üzgün, mutlu, korkmuş, utanmış, şaşırmış) sonra birlikte herkes zar atıyor. Kendine gelen duyguyla ilgili başından geçen bir olayı ve ne hissettiğni, sonra ne olduğunu anlatıyor. Böylelikle bunlar üzerine ve farklı olarak neler olabilirdi üzerine konuşuyoruz, çok zengin sonuçlar ortaya çıkabiliyor.
  2. TRAFİK IŞIĞI: Burada da basit bir öfke/kızgınlık anında Trafik ışıklarını hatırlayarak davranış kontrolü geliştiriyoruz. Önce bir olay tarif etmelerini istiyoruz, sonra Kırmızı: Dur ve düşün, Sarı: Neler yapabileceğini tasarla, farklı adımların sonuçlarını değerlendir. Yeşil: En uygun hamleyi seç ve onu yap.

ÖFKE KONTRÖLÜ18-04-2022



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 3  kişi beğendi